Wednesday, 19 September 2012

KERANA MU BOLA




MULA KENAL FORM 4 (DI GELANGGANG BOLA TAMPAR)
hanisah  : amir, siapa budak tu? Budak baru ke?
amir : dia baru nak masuk team kitaorang, sebelum ni dia main badminton sekolah..dah bosan katanya , tu yang tukar angin nak main bola tampar plak.
hanisah : ooo…

BEBERAPA MINIT KEMUDIAN
hanisah : wei tolong ambilkan bola yang kat belakang ko tu.
khairul : ambillah sendiri..tak ada kaki ke?
hanisah : sombong giler..da la budak baru tetiba je nak belagak..minta tolong sikit pun tak boleh..tak pe..tak pe..(dengan perasaan geram hanisah melangkah juga untuk mengambil bola)
khairul : wei budak jom latihan dengan aku. Budak-budak lain cakap ko hebat sangat main bola tampar.
hanisah : tak nak la aku..ko ajaklah kawan ko, kan ramai..aku nak latihan ngan kawan aku. Aku tak hebat pun.
khairul : eleh nak merendah diri.

KAHWIN TANPA CINTA


Gambar Hiasan

KAWAN SEKOLAH
ain : assalamualaikum eika, sihat?
ika : waalaikumussalam ain..sihat Alhamdulillah..ain sihat?
ain : Alhamdulillah ain sihat juga..ika, ain ada 1 perkara nak bincang dengan ika. Ika sibuk tak sekarang?
ika : tak ada buat apa pun, baru lepas breakfast, kenapa ain.?
ain : malu nak cakap sebenarnya tapi kena cakap juga.
ika : tak payahlah nak malu, cakap aja lah, ika rasa macam serius je ain ni.
ain : memang serius pun. Sebenarnya ain nak mintak tolong ika carikan sesiapa yang sudi jadi suami ain.
ika : subhanallah. Besar ni ain. Pasal jodoh ni agak berat bagi ika. Kenapa tetiba aja ni?
ain : ain dah agak dah ika akan terkejut.